البعبع (شيخ الحب) وزيرداخليةالشيطان

دنيا سوفت لخدمات الانترنت والروحانيات
 
الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 بيان هام

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
elpo3po3
Admin
Admin
avatar

عدد الرسائل : 2260
العمر : 48
الموقع : قلب حبيبتي
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 10/10/2007

مُساهمةموضوع: بيان هام    السبت فبراير 12, 2011 8:00 am

نباء عاجل ......

الرئيس مبارك يمر بلحظات حرجة جدا صحيا ...

وغيبوبة متقطعة ..

ويتنحي عن الحكم من أم...س 11/02/2011


تنحي الرئيس مبارك للمجلس الاعلي للقوات المسلحة من يوم امس ..


و الاشد انه يمر بلحظات حرجة صحية وفي غيبوبة متقطعه من اثر السرطان والمواد الكيماوية التي وصلت لمرحلة عدم الاستجابة لها ..

و قد فقد وعيه اثناء تسجيل البيان...

بالامس...


عدة مرات مما اجبر الفنيين على منتجه البيان و تاخير ظهور البيان لاكثر من ساعة ...




ممكن يكون ظلمنى و ظلمك ...

كل حقى و حقك . . .


و خوف اهلى و خوف اهلك . . .


ممكن نكون مش بنحبه . . .


بس اكيد مش بنكرهه . .


ده برده عدى بمصر اول 30 سنة من غير حرب




هو حاليا بين ايادى الرحمن . . .



فى لحظاته الاخيرة . .


يصارع الموت . .


ان لم يكن قد توفى اصلا . .



و قد ظهر مدى التاثر على وجه عمر سليمان عند القاءه نبأ التنحى ...




بناشد قلوبكم الرحيمة العظيمة . . .


يلا ندعيله ربنا يغفرله و يخفف عنه






يحب الجاهل الغر من ضله*ومنه يقل اللحم والعقل والدم
كحب الفراش النار جهلاًوانها مضرته*لكنه ليس يعلم

Can not be successful and make good friends without gaining some enemies

(المنتدي ليس حديقة حيوانات ولا تكيه تنابلة بل ساحة نقاش علمي )



(حَدَّثَنَا يُونُسُ وَسُرَيْجٌ قَالَا)
حَدَّثَنَا فُلَيْحٌ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ السَّبَّاقِ عَنْ
أَبِي هُرَيْرَةَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
قَبْلَ السَّاعَةِ سِنُونَ خَدَّاعَةٌ يُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ
وَيُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيُؤْتَمَنُ
فِيهَا الْخَائِنُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ

(قَالَ سُرَيْجٌ وَيَنْظُرُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ )

أصحاب النفوس الدنيئة يجدون اللذة في التفتيش عن أخطاء العظماء

بداية العلم أن تكتشف جهلك وبداية الجهل أن تكتشف علمك


ليس ضروري أن يكون حولك كثيرون حتى تكون ناجحا * فالأســــــد يسيــــــــر وحيــــــدابينما الثعلب خلفه الجميع



]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحزينه
بعبع مضطلع بالاشراف
بعبع مضطلع بالاشراف
avatar

عدد الرسائل : 77
السٌّمعَة : 100
تاريخ التسجيل : 27/09/2011

مُساهمةموضوع: رد: بيان هام    الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 3:00 pm

اللهم إغفر له وإرحمه
وانا أكيده من أنه يموت باليوم ألف مره
وخاصه يوم محاكمته
فـ ما يحدث له وعائلته
يمر بهم وكأنه كابوس
وهذا ماكنا لا نتوقعه أبداً حتى في حلمنا
بصراحه انا كنت مع بقاءه في الحكم لتكلمة فترة حكمه ومن ثم
يترك الرئاسه ولا يترشح ولده
ويحاول أن يصلح ما أفسده حتى لو بالشيئ البسيط
وعندي إحساس بأنه سيتوفاه الله قبل النطق بالحكم عليه
هذا والله أعلم
اتمنى أن الله يرحمه دنيا وأخره
وكما قلت هو مر بمصر 30 عام دون حروب
وكل غلطته أنه سلم مقاليد الحكم لحاشيته وزوجته
خصوصاً في الفتره الأخيره
عموماً اتمنى له المغفرة والرحمه
وأن يحسن الله خاتمته ويعتبر ما يراه الأن هو تخليص ذنوبه
شكراً لكَ اخي على هذا البيان ربما ردي متأخر
ولكن أعتقد هذا رأيك الأن بعد مرور فتره طويله على تنحيه عن الرئاسه وحالته زادت سوءاً
نسأل الله له العافيه والمغفره


***************

يَعِيْشُ الْمَرْءُ مَا اسْتَحْيَا بِخَيْرٍ ...... وَيَبْقَىَ الْوُدُّ مَابَقِيَ الْحَيَاءُ

فَلَا وَالْلَّهِ مَا فِيْ الْعَيْشِ خَيْرٌ ...... وَلَا الْدُّنْيَا اذَا ذَهَبَ الْحَيَاءُ

اذَا لَمْ تَخْشَ عَاقِبَةَ الْلَّيَالِي ...... وَلَمْ تَسْتَحْيِ فَاصْنَعْ مَاتَشَاء




ُ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
elpo3po3
Admin
Admin
avatar

عدد الرسائل : 2260
العمر : 48
الموقع : قلب حبيبتي
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 10/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: بيان هام    الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 5:04 pm

هو نفس رائيي وما اتغيرش


الفوضى الخلاقة

اللي بتمهد للحرب العالمية بدأت

ومبارك

وبن على

والقذافي

اول الضحايا

بن على وصل بتونس اقتصاديا انها توصل للترتيب الخامس بين الدول الاستثمارية في الشرق الاوسط
وده منافس اقتصادي لعائلة روتشيلد وبيقلص دور البنك الدولي

ويضعفة امام الاقتصاد الاسلامي اللي بن علي كان عاوزة

وده مفيد للعرب ومحبط للغرب واليهود

مبارك بالرغم من الهجوم عليه
يكفي الطرق اللي بتحاكي طرق اوروبا والمشاريع اللي حولت الطرق الصحراوية الي زراعية
وانه حافظ على عدم وجود تحرشات بين مصر والكيان الصهيوني

وحافظ ان الميليشيات الفلسطينيه اللي بايعين القضية اساسا مايعملوش اللي بيعملوة دلوقتي في سينا

وكتير

القذافي كان حامي بلده ومحافظ على البترول بتاعهم

وبيتحكم في الاسعار وبيلاعبهم باديهم عن طريق المنظمات اللي هما بيطلقوها علينا


وده طبعا مختلف عن بشار وعلي صالح

الاول ضد السنة ومع حزب الله والدعم الايراني

والتاني مع القات والسلاح والجهل والعصبية القبليه



رائيي ما اتغيرش


مبارك زيه زي الناس دي

حرامي
بيستغل نفوذه
ظالم في بعض احكامة

لكن مكانش فيه سفالة زي الان
ولا غياب امن ولا عدالة


ولولا المجلس العسكري اخر طوبة في صرح الامن
كنا زماننا في غابة فعلا

واللي عاوزين الغابة دي بيهتفوا ضد المجلس وضد الاستقرار

ازاي حد يتكلم عن عجلة الانتاج
وهو بيدعو لمظاهرات
هو الانتاج في المصانع ولا في التحرير

ربنا يشفيه


ويرحمنا




يحب الجاهل الغر من ضله*ومنه يقل اللحم والعقل والدم
كحب الفراش النار جهلاًوانها مضرته*لكنه ليس يعلم

Can not be successful and make good friends without gaining some enemies

(المنتدي ليس حديقة حيوانات ولا تكيه تنابلة بل ساحة نقاش علمي )



(حَدَّثَنَا يُونُسُ وَسُرَيْجٌ قَالَا)
حَدَّثَنَا فُلَيْحٌ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ السَّبَّاقِ عَنْ
أَبِي هُرَيْرَةَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
قَبْلَ السَّاعَةِ سِنُونَ خَدَّاعَةٌ يُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ
وَيُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيُؤْتَمَنُ
فِيهَا الْخَائِنُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ

(قَالَ سُرَيْجٌ وَيَنْظُرُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ )

أصحاب النفوس الدنيئة يجدون اللذة في التفتيش عن أخطاء العظماء

بداية العلم أن تكتشف جهلك وبداية الجهل أن تكتشف علمك


ليس ضروري أن يكون حولك كثيرون حتى تكون ناجحا * فالأســــــد يسيــــــــر وحيــــــدابينما الثعلب خلفه الجميع



]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحزينه
بعبع مضطلع بالاشراف
بعبع مضطلع بالاشراف
avatar

عدد الرسائل : 77
السٌّمعَة : 100
تاريخ التسجيل : 27/09/2011

مُساهمةموضوع: رد: بيان هام    الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 5:33 pm

والله عندك حق في كلمه قلتهااا
وزي ماقلت لأسف عايزين يخربوا كل حاجه
وزي ماقلت وانا معاك مبارك مش ملاك وصحيح ظالم زي كتير
بس أحلى الوحشين بالعربي
يعني مش زي بشار نازل قتل وتدمير في بلده بس عشان يحتفظ بحكم ظالم زي أبوه
والثاني اليمني الي عايز شعبه طول الوقت نايم متخدر بالقات يمضغ وينام بتخلف وجهل
بصراحه حال العرب يحزن .. وخايفه تنقلب مصر العراق تانيه لأن بعد مقتل صدام او بالأحرى إعدامه في يوم العيد
ككبش أضحيه
ضاعت بعده العراق ونزلت إلى الهاويه
ربنا يستر على مصر ... إلى أين تذهب بها الثوره
كل وقت بيمر بحس إن الثوره دي سلاح ذو حدين
ولغاية دلوقتي مش شايفه بسببها أي تحسن في البلد
يعني إيه كم واحد محبوس والبلد كلهاا عايشه في رعب بسبب غياب الأمن وتواجد البلطجيه في كل شارع ومكان
يعني إيه كل يوم تطلع لي فئه تطالب بتعديلات في الرواتب والترقيات والبلد زي الواحده إلي خارجه من ولاده مريضه وضعيفه ومحتاجه لكل انواع الأكل والشرب عشان تتعافى
وللأسف كله بيضرب على الحديد وهو ساخن على رأي المثل
وغير كده النداءات الأخيره من المتواجدين بمديان التحرير وغيره ( مش عايزين حكم العسكر )
ومين يحكمناا بقى إن شاء الله ...!!! والله انا متشائمه جداً من الي بيحصل في الأيام الأخيره
ولسه أيام الإنتخابات ربناا يستر حاسه ان مصر هتولع أكثر وأكثر
وكل واحد هيعتبرهااا حرب يا يفوز يا يقتل الطرف الفايز
عموما انا وغيري كتير وللأسف قليلين أوي
مانملكش غير الدعاء ان حال مصر تتحسن ونقدر فعلاً نخلي الثوره دي تغير من حال البلد للأحسن
والكلام يطول ... بس للأسف مجرد كلام


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
elpo3po3
Admin
Admin
avatar

عدد الرسائل : 2260
العمر : 48
الموقع : قلب حبيبتي
السٌّمعَة : 9
تاريخ التسجيل : 10/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: بيان هام    الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 5:55 pm

هو مجرد اننا في وسط المعمة دي

نعرف نوفق اوضاعنا

وربنا يسترها


المهم نتوحد على مصلحة مصر فوق الاغراض الشخصية




يحب الجاهل الغر من ضله*ومنه يقل اللحم والعقل والدم
كحب الفراش النار جهلاًوانها مضرته*لكنه ليس يعلم

Can not be successful and make good friends without gaining some enemies

(المنتدي ليس حديقة حيوانات ولا تكيه تنابلة بل ساحة نقاش علمي )



(حَدَّثَنَا يُونُسُ وَسُرَيْجٌ قَالَا)
حَدَّثَنَا فُلَيْحٌ عَنْ سَعِيدِ بْنِ عُبَيْدِ بْنِ السَّبَّاقِ عَنْ
أَبِي هُرَيْرَةَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
قَبْلَ السَّاعَةِ سِنُونَ خَدَّاعَةٌ يُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ
وَيُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيُؤْتَمَنُ
فِيهَا الْخَائِنُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ

(قَالَ سُرَيْجٌ وَيَنْظُرُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ )

أصحاب النفوس الدنيئة يجدون اللذة في التفتيش عن أخطاء العظماء

بداية العلم أن تكتشف جهلك وبداية الجهل أن تكتشف علمك


ليس ضروري أن يكون حولك كثيرون حتى تكون ناجحا * فالأســــــد يسيــــــــر وحيــــــدابينما الثعلب خلفه الجميع



]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
الحزينه
بعبع مضطلع بالاشراف
بعبع مضطلع بالاشراف
avatar

عدد الرسائل : 77
السٌّمعَة : 100
تاريخ التسجيل : 27/09/2011

مُساهمةموضوع: رد: بيان هام    الثلاثاء سبتمبر 27, 2011 5:58 pm

هو ده المطلوب اننا نتوحد على مصلحة مصر ونبعد عن المصالح الشخصيه ...
بس مين يفهم ويقدر ..!!!!!!!!!!!!
للأسف مافيش


***************

يَعِيْشُ الْمَرْءُ مَا اسْتَحْيَا بِخَيْرٍ ...... وَيَبْقَىَ الْوُدُّ مَابَقِيَ الْحَيَاءُ

فَلَا وَالْلَّهِ مَا فِيْ الْعَيْشِ خَيْرٌ ...... وَلَا الْدُّنْيَا اذَا ذَهَبَ الْحَيَاءُ

اذَا لَمْ تَخْشَ عَاقِبَةَ الْلَّيَالِي ...... وَلَمْ تَسْتَحْيِ فَاصْنَعْ مَاتَشَاء




ُ

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
بيان هام
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
البعبع (شيخ الحب) وزيرداخليةالشيطان :: البعبع :: التنويهات-
انتقل الى: